osztalyblog 9.a

osztalyblog 9.a

Fizika BJ

2020. március 17. - Surányi Csilla

Microsoft Teams alkalmazásban folyik a munka. Ez a csoport elérése.

Ott az osztályanyagban találsz a témához anyagot.

Heti tananyag: 2021. 05.31.-06.04.   Felhajtóerő nyugvó folyadékokban és gázokban. Molekuláris erők folyadékokban.

Tk.: 225-234. oldal

A téma feldolgozásában segítségetekre van a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

Heti tananyag: 2021. 05.25.-05.28.  A légnyomás

Tk.: 220-224. oldal

A téma feldolgozásában segítségetekre van a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

 Heti tananyag: 2021. 05.17.-05.21.  Nyugvó folyadékok tulajdonságai

Tk.: 214-219. oldal

A téma feldolgozásában segítségetekre van a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

Heti tananyag: 2021. 05.10.-05.14.  Összefoglalás

Tk.: 212-213. oldal

A téma feldolgozásában segítségetekre van a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

Heti tananyag: 2021. 05.03-05.07.  Mesterséges égitestek.

Tk.: 209-212. oldal

A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

Heti tananyag: 2021. 04. 26.-04.30.  A Newton-féle gravitációs törvény

Tk.: 201-207. oldal

A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

Heti tananyag: 2021. 04. 19.-04.23.  Ókori csillagászat. Kepler törvények.

Tk.: 194-196 . oldal

A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

Heti tananyag: 2021. 04. 07.-04.16.  Egyszerű gépek.

Tk.: 186-192 . oldal

A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

Heti tananyag: 2021. 03.22.-03.31. A teljesítmény és a hatásfok

Tk.:  182-185.  oldal

A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

Heti tananyag: 2021. 03.16.-03.19.   A testek egyensúlyi állapota

Tk.:  147. és -174.   oldal

A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

Heti tananyag: 2021. 03.08-03.12.  Az energia

Tk.:  170-181. oldal

A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

Heti tananyag: 2021. 03.01-03.05.  A munkavégzés fajtái

Tk.: 163-169. oldal

A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

Heti tananyag: 2021. 02.22-02.26.  A munka. 

Tk.: 158-162. oldal

A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

Heti tananyag: 2021. 02.15-02.19.  Szilárd testek rugalmas alakváltozásai. Közegellenállás.

Tk.: 153-155. és 241-243.  oldal

A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

Heti tananyag: 2021. 08. 18-12.  Összefoglalás, gyakorlás, feladatok megoldása.

Tk.: 136-137. oldal

A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

Heti tananyag: 2021. 02.01-02.05.  A súrlódás. Tk. feladatainak megoldása

Tk.: 114-120.. oldal

A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

Heti tananyag: 2021. 01.25- 01. 29.  A rugóerő. Szilárd testek rugalmas alakváltozásai.

Tk.: 111-113. és 152-155. oldal

A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

Heti tananyag: 2021. 01. 18-22.  Az eddig tanult témákhoz kapcsolódó feladatok megoldása. Számonkérés.

Tk.: 107-110. oldal

A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

Heti tananyag: 2021. 01. 11- 01. 15.  Az eddig tanult témákhoz kapcsolódó feladatok megoldása. 

Tk.: 111-113. oldal

A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

Heti tananyag: 2021. 01. 04- 01. 08.  A dinamika alapegyenlete. A nehézségi erő és a súly.

Tk.: 104--110. oldal

A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

Heti tananyag: 2020. 12.14- 12.18.  Newton III. törvénye. Lendület, a lendületmegmaradás törvénye.

Tk.: 92-97. oldal

A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

Heti tananyag: 2020. 12.07- 12. 11.  Newton III. törvénye, feladatok megoldása

Tk.: 92-94. oldal

A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

Heti tananyag: 2020.11.30- 12. 04.  Newton I., II. törvénye

Tk.: 87-90. oldal.

A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

Heti tananyag: 2020.11.16-20.   Az egyenletes körmozgás kinematikai leírása. Összefoglalás.

Tk.: 72-78. oldal. Feladatmegoldás: Tk.: 75/ 1-7. feladatok

A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

Heti tananyag: 2020.11.16-20.   Az egyenletes körmozgás kinematikai leírása. 

Tk.: 72-75. oldal. Feladatmegoldás: Tk.: 75/ 1-7. feladatok

A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

A heti tananyag: 2020.06.08 - 06.15.   A röntgensugárzás és alkalmazásai Tk. 110-111.

Június 8. - hétfő

Füzetbe: Az online óra, a tankönyv és a Teams-ben lévő ppt segítségével írj 5 példát a röntgensugárzás felhasználására

Június 15. péntek     Összefoglalás Tk. 114-115.    Az éves munka értékelése

   Bodrogi Judit

A heti tananyag: 2020.06.02 - 06.05.Az ultraibolya fény Tk. 104-107.

június 4.  – csütörtök

Füzetbe: Az online óra, a tankönyv és a Teams-ben lévő ppt segítségével írj 5 példát az ultraibolya fény felhasználására.

bodrogi.judit@nlg.httpf.hu                                      Jó munkát!   Bodrogi Judit

A heti tananyag: 2020.05.25 - 05.29.  

Május 25. hétfő - Az infravörös fény Tk. 104-107.

Füzetbe: Az online óra, a tankönyv és a Teams-ben lévő ppt segítségével írj 5 példát az infravörös fény felhasználására.

bodrogi.judit@nlg.httpf.hu                                      Jó munkát!   Bodrogi Judit

A heti tananyag: 2020.05.18-05.22.   A fehér fény színekre bontása, színkeverés Tk. 86-89.

A következő  témakörrel együtt, a megtartott órák után együtt, minden fejezetet külön oldalra írva küldjétek el a füzetetekben írt válaszokat az Optikai eszközök gyakorlati alkalmazásai, A szem és a látás és a A fehér fény színekre bontása, színkeverés témaköröket. Beszámoló jegy lesz.

Határidő: május 25.

Május 18. hétfő -  Füzetbe válaszolj az alábbi kérdésre! A vázlat írásához segít a Teams-ben lévő ppt. és az online óra.

  1. Mi történik a prizmán áthaladó napsugarakkal? ……………………..
  2. A prizma az ibolya színt ……. mértékben töri meg, mint a vörös színű fényt.
  3. Szivárvány keletkezésének magyarázata: …………………………….
  4. Additív színkeverés: ……………………
  5. Szubtraktív színkeverés: …………….
  6. A testek színe attól függ, hogy …………..

Olvasd el a tk. 89. oldalán lévő - „Jó tudni! ill. -  Érdekesség” fejezetet!

Május 21. csütörtök    A teljes elektromágneses színkép Tk. 108-112.

bodrogi.judit@nlg.httpf.hu                                      Jó munkát!   Bodrogi Judit

A heti tananyag: 2020.05.11 - 05.15.A szem és a látás Tk. 83-85.

A következő  témakörrel együtt, a megtartott órák után együtt küldjétek el a füzetetekben írt válaszokat az Optikai eszközök gyakorlati alkalmazásai, A szem és a látás és a A fehér fény színekre bontása, színkeverés témaköröket.  Határidő: május 22.

Május 11. hétfő   Végezzétek el a tk. 83. oldalán leírt kísérleteket!

Készítsetek ábrát a szem felépítéséről a biológia órán tanultak alapján! Milyen kép jelenik meg az ideghártyán?

Milyen lencse segítségével lehet a rövidlátást, illetve a távollátást korrigálni? A ppt-ben szereplő ábra segítségével rajzold le a füzetbe!

Mi jellemző a színtévesztőkre, illetve a színvakokra?

bodrogi.judit@nlg.httpf.hu                                      Jó munkát!   Bodrogi Judit

A heti tananyag: 2020.04.04 - 04.08. 

Kedves diákok a héten a szünet miatt nem lesz óránk.

Aki még nem küldte el valamelyik feladatát, küldje el a héten!

A fénytörés, a gyűjtőlencse, ill. a szórólencse témakörben kapott feladatokat egyszerre küldjétek el, házi dolgozat jegy lesz. 

Az Optikai eszközök gyakorlati alkalmazásai és a következő két témakörről együtt, a megtartott órák után küldjétek majd el a füzetetekben írt válaszokat!

bodrogi.judit@nlg.httpf.hu                           Üdvözlettel: Bodrogi Judit

Microsoft Teams alkalmazásban folyik a munka. Ez a csoport elérése.

Ott az osztálycsoportban találsz a témához anyagot.

A heti tananyag: 2020.04.27 - 04.30.          Optikai eszközök gyakorlati alkalmazásai Tk. 78-82.

A következő két témakörrel együtt, a megtartott órák után küldjétek el a füzetetekben írt válaszokat!

Április 27. hétfő:

1.Sorold fel, hogy milyen optikai eszközben találhatunk

  • homorú tükröt: ………………………….
  • domború tükröt: ………………………..
  • gyűjtőlencsét: ………………………….
  • szórólencsét: ………………………………

2.Milyen a keletkezett kép tulajdonságai az alábbi optikai eszközökben?

  • fogorvosi tükörben: ……….
  • visszapillantó tükörben: ……………….
  • fényképezőgépben:…………………
  • diavetítőben:……………………..

3.Milyen fajta optikai eszközök vannak az alábbi összetett optikai eszközökben?

  • mikroszkóp: ……………….
  • Kepler-féle csillagászati távcső: ………………….
  • Prizmás távcső: ……………….
  • Galilei-féle távcső: …………………………
  • Newton-féle távcső: ………………………
  • Hubble-űrtávcső: ……………………….

4.Mi az előnye az űrtávcsőnek? ……………………………..

  Jó munkát!   Bodrogi Judit

Microsoft Teams alkalmazásban folyik a munka. Ez a csoport elérése.

Ott az osztálycsoportban találsz a témához anyagot.

A heti tananyag: 2020.04.20 - 04.24.              Homorú lencse

A fénytörés, a gyűjtőlencse, ill. a szórólencse témakörben kapott feladatokat egyszerre küldjétek el, házi dolgozat jegy lesz.   Határidő: április 24.

A szerkesztéshez korábban is ajánlott videók:  Prizmák, lencsék: https://www.nkp.hu/tankonyv/fizika_7/lecke_07_004

Lencsék képalkotása:       1,5 perces:https://www.youtube.com/watch?v=JDHWdZatcmA

https://kasafizika.webnode.hu/masolat-a-fenytores/

Ilyen van nekünk is: 2 perces: https://www.youtube.com/watch?v=jII32fMVVN0

Sugármenetek: - lencsék:  5 perces: https://www.youtube.com/watch?v=6ORxAV1xFg0

Optikai lencsék fél órás magyarázat, kísérlet:   https://www.youtube.com/watch?v=qLc7AUkc8_M

Ha ezekkel végeztél, jöhet a füzetbe:  CÍM: Homorú lencse

  1. ábra: Homorú lencse rajzolása (Tk. 76.): - A homorú lencse középvonalától jobbra, balra bejelöljük 3-3 cm távolságra a fókuszpontot, majd a többi ábrán a kétszeres fókusztávolságot, esetünkben 6 -6 cm-t.(2F!)

A párhuzamosan érkező fénysugarak a lencsén kétszer is megtörnek, ezt csak a középvonalnál jelöljük, majd úgy haladnak, mintha a lencse előtt lévő látszólagos fókuszpontból indulnának. (Ezeket a sugarakat szaggatott vonalakkal jelöljük). Rajzolj több ilyet, mint eddig is tettük. Ez a tk.-ben nem szerepel, ez a piros vonal a 76. oldal lap alján szereplő ábrán. - ppt-ben látható.

2.ábra: Nevezetes sugármenetek: 76. oldal alsó ábra rajzolása színessel, a leírás az ábra alatt van.

  1. ábra: Képszerkesztés: 77. oldalán jobb oldalt: A Tárgy a lencse előtt legyen az egyszeres és a kétszeres fókusztávolság között: a szerkesztés, mellé írod a kép tulajdonságait.
  2. ábra: Képszerkesztés: A Tárgy a lencse előtt legyen az egyszeres fókusztávolságon belül: - ilyen nincs a könyvben, de biztosan meg tudod szerkeszteni. a szerkesztés, mellé írod a kép tulajdonságait.

bodrogi.judit@nlg.httpf.hu                                      Jó munkát!   Bodrogi Judit

Microsoft Teams alkalmazásban folyik a munka. Ez a csoport elérése.

Ott az osztálycsoportban találsz a témához anyagot

A heti tananyag: 2020.04.16- 04.18. 

Kedves Diákok!  Ezen a héten a szünet miatt nincs óránk. Aki még nem küldte el eddig a feladatát, /homorú tükör, domború tükör/ - küldje el!

A fénytörés, a gyűjtőlencse, ill. a szórólencse témakörben kapott feladatokat majd egyszerre küldjétek el, házi dolgozat jegy lesz.   Határidő: április 24. lesz majd.

Április  20-tól a tananyag a következő lesz, de azt az online órán majd megbeszéljük:

A szerkesztéshez korábban is ajánlott videók:  Prizmák, lencsék: https://www.nkp.hu/tankonyv/fizika_7/lecke_07_004

Lencsék képalkotása:       1,5 perces:https://www.youtube.com/watch?v=JDHWdZatcmA

https://kasafizika.webnode.hu/masolat-a-fenytores/

Ilyen van nekünk is: 2 perces: https://www.youtube.com/watch?v=jII32fMVVN0

Sugármenetek: - lencsék:  5 perces: https://www.youtube.com/watch?v=6ORxAV1xFg0

Optikai lencsék fél órás magyarázat, kísérlet:   https://www.youtube.com/watch?v=qLc7AUkc8_M 

Ha ezekkel végeztél, jöhet a füzetbe:  CÍM: Homorú lencse

  1. ábra: Homorú lencse rajzolása (Tk. 76.): - A domború lencse középvonalától jobbra, balra bejelöljük 3-3 cm távolságra a fókuszpontot, majd a többi ábrán a kétszeres fókusztávolságot, esetünkben 6 -6 cm-t.(2F!)

A párhuzamosan érkező fénysugarak a lencsén kétszer is megtörnek, ezt csak a középvonalnál jelöljük, majd úgy haladnak, mintha a lencse előtt lévő látszólagos fókuszpontból indulnának. (Ezeket a sugarakat szaggatott vonalakkal jelöljük). Rajzolj több ilyet, mint eddig is tettük. Ez a Tk.-ben nem szerepel, a piros vonal a 76. oldal lap alján szereplő ábrán.

2.ábra: Nevezetes sugármenetek: 76. oldal alsó ábra rajzolása színessel, a leírás az ábra alatt van.

  1. ábra: Képszerkesztés: 77. oldalán jobb oldalt: A Tárgy a lencse előtt legyen az egyszeres és a kétszeres fókusztávolság között: a szerkesztés, mellé írod a kép tulajdonságait.
  2. ábra: Képszerkesztés: A Tárgy a lencse előtt legyen az egyszeres fókusztávolságon belül:8ilyen nincs a könyvben, de biztosan meg tudod szerkeszteni. a szerkesztés, mellé írod a kép tulajdonságait.

bodrogi.judit@nlg.httpf.hu                                      Jó munkát!   Bodrogi Judit

Microsoft Teams alkalmazásban folyik a munka. Ez a csoport elérése. 

Ott az osztálycsoportban találsz a témához anyagot.

A heti tananyag: 2020.04.06- 04. 08. Domború lencse

A fénytörés, a gyűjtőlencse, ill. a szórólencse témakörben kapott feladatokat egyszerre küldjétek el, házi dolgozat jegy lesz.   Határidő: április 24.

A szerkesztéshez ajánlott videók:  Prizmák, lencsék: https://www.nkp.hu/tankonyv/fizika_7/lecke_07_004

Lencsék képalkotása:       1,5 perces:https://www.youtube.com/watch?v=JDHWdZatcmA

https://kasafizika.webnode.hu/masolat-a-fenytores/

Ilyen van nekünk is: 2 perces: https://www.youtube.com/watch?v=jII32fMVVN0

Sugármenetek: - lencsék:  5 perces: https://www.youtube.com/watch?v=6ORxAV1xFg0

Optikai lencsék fél órás magyarázat, kísérlet:   https://www.youtube.com/watch?v=qLc7AUkc8_M

Ha ezekkel végeztél, jöhet a füzetbe:  Domború lencse

  1. ábra: Domború lencse rajzolása (Tk. 74.): - A domború lencse középvonalától jobbra, balra bejelöljük 3-3 cm távolságra a fókuszpontot, majd a többi ábrán a kétszeres fókusztávolságot,

esetünkben 6 -6 cm-t.(2F!)

A párhuzamosan érkező fénysugarak a lencsén kétszer is megtörnek, ezt csak a középvonalnál jelöljük, majd egy ponton, a fókuszponton haladnak át.

2.ábra: Nevezetes sugármenetek: 76. oldal felső ábra rajzolása színessel, a leírás az ábra alatt van.

3.ábra: Képszerkesztés: 76. oldalán jobb oldalt: A Tárgy a lencse előtt legyen az egyszeres és a kétszeres fókusztávolság között: a szerkesztés, mellé írod a kép tulajdonságait.

4.ábra: Képszerkesztés: 76. oldalán jobb oldalt alul: A Tárgy a lencse előtt legyen az egyszeres fókusztávolságon belül: a szerkesztés, mellé írod a kép tulajdonságait.

 

Tananyag: 2020.03.30- 04. 03.

Kedves Diákok!  Hétfőnként a 4.órában várlak Benneteket konzultációra a Teams-ben!

Sokan elkészítették már mindkét tükörhöz kapcsolódó szerkesztéseket. Aki eddig még nem küldte, küldje egy levélben mindkét elkészített feladatot!

Következő nagy fejeztünk a fénytörés, és a gyűjtőlencse, ill. a szórólencse lesz. Az itt kapott feladatokat majd egyszerre szeretném, ha elküldenétek, a húsvéti szünet után. Így lesz időtök felkészülni. Küldök sok-sok kísérlet, magyarázat elérhetőségeit. Melléírtam, hogy hány percesek.

Ez egy nagyon szép fejezet, nagyon sajnálom, hogy nem tudom megmutatni a kísérleteket, de amint lehet, pótolom.

CÍM: A fénytörés  (Tk. 61-63. oldal) Ezt sokan nem szokták felírni.

A fény törése: https://www.nkp.hu/tankonyv/fizika_7/lecke_07_003

Tükrök, lencsék: videotanár:     15 p.https://www.youtube.com/watch?v=jII32fMVVN0

KÍSÉRLET:  https://www.youtube.com/watch?v=iS8fzN1lifI

https://kasafizika.webnode.hu/masolat-a-homoru-es-a-domboru-tukor/

Az ábrát rajzold le vonalzóval a füzetbe! Figyelj a fénysugár irányára, útjára!

Füzetbe:  A fénytörés törvénye:

  • A beeső fénysugár, a megtört fénysugár és a beesési merőleges egy síkban vannak.
  • A felületre merőlegesen beeső sugár változatlan irányban halad tovább.
  • Ha a fény levegőből üvegbe (vagy vízbe) jut, a törési szög mindig kisebb a beesési szögnél.
  • Ha a fény üvegből (vagy vízből) levegőbe jut, a törési szög mindig nagyobb a beesési szögnél.

/  A fény azért törik meg a két átlátszó közeg határán, mert a két anyagban más a terjedési sebessége.

  • Üvegben kisebb, mint levegőben. Ekkor azt mondjuk, hogy az üveg optikailag sűrűbb.
  • Általában igaz, hogy két közeg közül az az optikailag sűrűbb, amelyben a fény terjedési sebessége kisebb./

Az optikai sűrűség és a leírt kísérletek alapján:

Ha a fény optikailag sűrűbb közegbe lép, akkor a beesési merőleges felé törik.

Ha a fény optikailag ritkább közegbe lép, a beesési merőlegestől törik.

bodrogi.judit@nlg.httpf.hu               Üdvözlettel: Bodrogi Judit

 

Tananyag, otthoni feladat: 2020.03.23-27.

Kedves Diákok!

Sokan elkészítették a szerkesztéseket. Aki eddig még nem küldte, küldje egy levélben mindkét elkészített  feladatot. Ha véletlenül nem írnám be az ígért ötösöket a kreta naplóba a 27-ig, feltétlenül szóljatok. És teljes nevet kérek, nagyon sok levelet kapok!

A továbbiakban, meg aki még nem küldte annak is szól a következő:

A kép tulajdonságai: valódi, vagy látszólagos,  ---  egyenes állású vagy fordított állású,  --nagyított, vagy  kicsinyített

A Tárgy (ami a gyertyát szemlélteti, a nyíl hegye a lángot, ) az optikai tengelyen áll, és írjuk mellé a T –betűt, a kép ( ami meg a másik nyíl) mellé K betűt, és áttekinthetőbb, ha az piros lesz. A látszólagos kép legyen szaggatott vonallal rajzolva. A tükrön nem halad át a fénysugár, szaggatottal rajzoljuk a meghosszabbítását a visszavert fénysugárnak. A fény terjedési irányát a nyíl hegyétől indítva jelöld!

A következő már könnyebben érthető:

Ajánlok néhány oldalt: https://www.youtube.com/watch?v=ywfjytv36S8

https://www.youtube.com/watch?v=0oxzulEo05o

https://tudasbazis.sulinet.hu/hu/termeszettudomanyok/fizika/fizika-8-evfolyam/a-domboru-tukor/domboru-tukor-kepalkotasa

Domború  gömbtükör, most csak ezzel szeretnénk foglalkozni. Tk: 70-71. olvasd el! domború tükör nevezetes sugármenetei és a képszerkesztések.

Segítségetekre lesz a https://www.nkp.hu/tankonyv/fizika_7/lecke_07_001 tanulmányozása: 001. és a 002. fejezet.

Körzővel, vonalzóval szerkesszetek a füzetbe, majd később megírom, hogyan juttassátok el az ábrákat.

1.ábra: Dombrú gömbtükrör rajzolása: - vonalzóval meghúzod az optikai tengelyt, beleszúrod a körző hegyét, és 6cm görbületi sugarú ívet rajzolsz (TK. 70 ábra elkészítése). A Fókuszpont 3 cm-re van a kör középpontjától. De ez látszólagos fókusz,!! Megszerkeszted a párhuzamosan érkező fénysugarak visszaverődését, mintha a látszólagos fókuszból indultak volna.

2.ábra: Nevezetes sugármenetek: 72.. oldal ábra rajzolása színessel, a leírás az ábra alatt van.

  1. – 4.ábra: Képszerkesztés: 73. oldalán jobb oldalt: A Tárgy a tükör előtt legyen 2cm-re, meg legyen egy másik ábrán távolabb.: a szerkesztés, mellé írod a kép tulajdonságait.

bodrogi.judit@nlg.httpf.hu

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

Kedves Diákok!                                  Tananyag, otthoni feladat: 2020.03.16-27.

Az utolsó fejezethez értünk, a fény terjedése, fényvisszaverődés síktükörről, síktükör képalkotása. Következnek a gömbtükrök. Homorú gömbtükör, először csak ezzel szeretnénk foglalkozni. Tk: 69., 70.oldalon a kísérletet nézd át, 71.:homorú tükör nevezetes sugármenetei és a képszerkesztések.

Segítségetekre lesz a https://www.nkp.hu/tankonyv/fizika_7/lecke_07_001 tanulmányozása: 001. és a 002. fejezet.

Körzővel, vonalzóval szerkesszetek a füzetbe, majd később megírom, hogyan juttassátok el az ábrákat.

1.ábra: Homorú gömbtükrör rajzolása: - vonalzóval meghúzod az optikai tengelyt, beleszúrod a körző hegyét, és 6cm görbületi sugarú ívet rajzolsz (TK. 69. jobb felső ábra elkészítése). A Fókuszpont 3 cm-re van a kör középpontjától. Megszerkeszted a párhuzamosan érkező fénysugarak visszaverődését.

2.ábra: Nevezetes sugármenetek:71. oldal ábra rajzolása színessel, a leírás az ábra alatt van.

  1. ábra:Képszerkesztés: 72. lap alján:A Tárgy a Fókusz és a G-között: szerkesztés, mellé írod a kép tulajdonságait.

4.ábra: Képszerkesztés: 73. lap bal felső ábra: A Tárgy a Fókusz és a O-között: szerkesztés, mellé írod a kép tulajdonságait. leírás a tankönyvben.

Küldjetek visszajelzést az iskolai címemre, ha boldogultok, ide egyenlőre úgy tudom, hogy nem lehet. Igyekszem még később további segédanyagot, videót a szerkesztésről küldeni.

bodrogi.judit@nlg.httpf.hu

Üdvözlettel: Bodrogi Judit

A bejegyzés trackback címe:

https://nlg8a.blog.hu/api/trackback/id/tr1515529588
süti beállítások módosítása